06 515 626 04 christa@chbcontent.nl

“Waarom ben je Virtueel Assistent geworden?” Een vraag die ik meerdere keren kreeg, toen ik vijf jaar geleden enthousiast vertelde dat ik mijn eigen bedrijf ging beginnen. Tja…….

Carrière

Ik heb in mijn carrière redelijk wat bedrijven van binnen gezien. En wat mij altijd opviel was dat er, tussen de hardwerkers, altijd wel een paar collega’s zaten die “hun tijd uitzaten”. Vaak waren het medewerkers die routinematig van 9 tot 5 hun tijd doodden met de werkzaamheden die in hun contract stonden. En dan bedoel ik alléén de werkzaamheden die in hun contract stonden. Ruimte voor eigen initiatief of zelfontplooiing stond niet bovenaan hun prioriteitenlijstje. En als er veranderingen werden aangekondigd, dan stonden ze al met hun hakken in het zand. Al voordat de eerste mail erover geschreven was. Onbegrijpelijk vond ik dat. Waarom heb je een baan waar je weinig tot geen energie in steekt? En doe je dat vervolgens gemiddeld 8 uur per dag, week in week uit, jaar in jaar uit?

ZZP’rs

Maar tijdens diezelfde loopbaan had ik ook veel te maken met ZZP’ers en freelancers. Mannen en vrouwen die hun eigen bedrijf hadden, die deden wat ze leuk vonden. En daar eigenlijk nog veel meer uren instaken dan dat ze konden declareren. Maar de passie waarmee dat gepaard ging, daar kan de ‘uitzitter’ nog wel een lesje van leren. Toentertijd was het al duidelijk dat ik uiteindelijk mijn eigen bedrijf zou startten, ik moest alleen nog een concept vinden hoe ik dat ging inrichten.

Virtueel Assistent

En toen kwam, uit het niets, de term “Virtueel Assistent” voorbij. Een brede benaming voor iemand die van alle taken en werkzaamheden die hij of zij leuk vindt een combinatie kan maken en daar haar beroep van maakt! Mijn specialiteit is plannen, organiseren, meedenken en ondersteunend bezig zijn. Altijd al geweest. Dus die keus was snel gemaakt. En het kiezen van de doelgroep waar ik graag voor wilde werken, kwam toen ook als een logisch gevolg om de hoek kijken. Het was die gedreven ZZP’ers, die ik vaak in mijn ‘vaste baan periode’ tegen was gekomen. Die harde werkers die het altijd (te) druk hebben, graag willen doorgroeien, maar handen tekort komen om dat te realiseren. Geen geld hebben voor een vaste medewerker en al helemaal niet in het bezit zijn van een extra werkplek om iemand aan te bieden. De eenmanszaak, die adhoc, structureel of projectmatig extra handen kan gebruiken voor een betaalbaar tarief. Die hoeft zich dan ook niet druk te maken over personeelskosten of verlofdagen die doorbetaald moeten worden. De kosten voor het inhuren zijn al vooraf inzichtelijk gemaakt en er wordt alleen een factuur gestuurd voor de gemaakte kosten.

Dus waarom ik VA ben geworden: omdat ik graag met én voor gedreven ondernemers werk, die met veel liefde een bedrijf runnen en die wel wat ondersteuning kunnen gebruiken…daarom!

Chat openen
1
Hallo 👋
Kan ik je helpen?